Golf

Vil du spille golf på efterskole? Så er Kerteminde Efterskoles golflinje et rigtig godt bud! Her kan du udleve din golfdrøm i samarbejde med én af Danmarks bedste golfbaner, Great Northern, og deres trænerteam. Efterskolegolf, når det er allerbedst!

#KERTEMINDEGOLF

”Jeg besluttede mig for, at jeg skulle på efterskole, men det skulle være en golf-efterskole. Der var en del at vælge imellem, men eftersom Kerteminde Efterskole havde golfklub på Great Northern, var det svært ikke at vælge den. Så vi ansøgte og kom ind – hvilket var en kæmpe lettelse i kroppen!”

– Elev på Kerteminde Efterskole

GOLF EFTERSKOLE på fyn

I linjefaget Golf vil du gennem en inspirerende, målrettet og ambitiøs undervisning blive undervist i teknik, fysisk træning og mental fokusering. Vil man være en seriøs golfspiller, er det også vigtigt at have forståelse for kroppens fysiske aspekter i forbindelse med spillet, så det vil undervisningen også give dig.

Det år du går på skolen, bliver du som elev på Golflinjen juniormedlem af golfklubben Great Northern, som ligger mindre end 5 minutter på cykel fra skolen.

Det betyder, at du har ubegrænset adgang til golfbanens fantastiske faciliteter til selvtræning efter timerne og i weekenden. Med andre ord kan du spille rigtigt meget golf, mens du er på efterskole!

I løbet af året deltager vi i golfturneringer med andre efterskoler. Vil du spille endnu mere golf på efterskole, kan du vælge valgfaget Golf+.

Golffaciliteterne

Great Northern er en af Danmarks nyeste golfbaner, og her er virkelig kræset for detaljen. Der er en udfordrende 18-hullers bane, en 9-hullers akademibane, driving range og kortspils-faciliteter i topklasse! For at spille på 18-hullers banen skal du have et maks. handicap (hcp) på 36.

Et tæt fællesskab

Det er trænerteamet på Great Northern, som varetager alle træningerne på linjen. Trænerteamet glæder sig til at give videre af deres erfaring og ekspertise.

Du og de andre golfspillere på linjen får skræddersyet et undervisningsforløb – uanset niveau. På den måde kan du blive endnu bedre til at spille.

I fritiden kan du finpudse teknikken eller bare nyde en eftermiddag på golfbanen sammen med de andre golfelskere på efterskolen. Det giver et tæt fællesskab at have en fælles passion.

Er du til golf på efterskole – og vil du vide mere? Så ring på telefon 65 32 17 75, kig forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmeld dig som elev.

Forudsætninger

• Du skal være medlem af en golfklub.
  • Du skal have et handicap (hcp) på maks. 36, når du starter på skolen.

Egenbetaling

• Egenbetaling er pt 4.500 kr. inkl. bagskab i golfklubben.
  • Eget forbrug af bolde.