Musik

Er du vild med at spille musik, og vil du udvikle dine musikalske evner på dit yndlingsinstrument, træne din sangstemme, eller prøve noget nyt? Lder du efter den bedste efterskole med musik på Fyn? Så er linjefaget Musik på Kerteminde Efterskole lige noget for dig!

#KERTEMINDEMUSIK

Dreng spiller elektrisk guitar på efterskole med musik

LYDER EN MUSIKEFTERSKOLE SOM NOGET FOR DIG?

Uanset om du spiller på klaver, guitar, trommer eller bas, kan vi hjælpe dig med at videreudvikle dit musikalske talent. Vi tilbyder også sangtræning – og tilbyder vejledning i mange forskellige instrumenter.

Vi tilpasser undervisningen, så alle bliver udfordrede og kan være med. Uanset om du er guitargud eller nybegynder, vil du udvikle dit musikalske talent og lære nyt på Musiklinjen på vores musik efterskole.

UNDERVISNING I MUSIK PÅ MUSIK EFTERSKOLE

På Musiklinjen er vi et band. Vi spiller sammen og lærer, hvordan instrumenterne harmonerer. Vi stiller skarpt på de enkelte komponenter i musikken, og du oplever, hvordan en velvalgt pause i musikken kan tilføje lige så meget til sangen som en intens trommesolo.

UNDERVISNINGEN PÅ MUSIKLINJEN BYDER PÅ:

• En masse musik i mange forskellige musikgenrer! Vi arbejder bl.a. med country, klassisk rock, funk og pop/rock
    • Individuel træning i dit instrument – eller stemmetræning, hvis du er sanger
    • Grundlæggende musik- og rytmeteori
    • Musikindspilning i lydstudie
    • Mulighed for at spille til koncerter

Der er stor mulighed for medbestemmelse i undervisningen, og du kan være med til at vælge, hvilke sange eller genrer vi skal udforske. Det vigtigste er, at vi har det sjovt, imens vi spiller, og at musiklokalet giver genlyd af både latter og sang.

Om sommeren, når vejret er godt, flytter vi desuden musikundervisningen udenfor og spiller i det fri for at bryde de vante rammer og have det sjovt!

MUSIKALSKE UDFORDRINGER PÅ EN EFTERSKOLE MED MUSIK

Vi tilpasser undervisningen, så alle bliver udfordrede og kan være med. Uanset om du er guitargud eller nybegynder, vil du udvikle dit musikalske talent og lære nyt. Vi underviser fast i klaver, trommer, guitar, bas og sangtræning – men hvis du spiller et helt andet instrument, kan du blot tage det med, og vi vil være i stand til at guide dig videre.

Selvom vi spiller som band, sætter vi også fokus på den enkelte elevs udvikling, og vores mål er, at alle forlader linjefaget som bedre musikere, end da de startede.

MUSIKINDSPILNING I LYDSTUDIE

På vores efterskole med musik har vi linjedag, hvor vi går i lydstudie og bruger hele dagen på at indspille nogle af de sange, vi har lært. Vi nørder med at mikse lyden, men arbejder også videre med lydsporene i undervisningen for at få en større forståelse af musikindspilning.

Glæd dig desuden til at komme ud og spille koncerter, når vi spiller til Vesterdal Festival. Du får mulighed for at stå på en scene og mærke, hvordan det føles at spille for et engageret publikum sammen med dine bedste venner!

Leder du efter en efterskole med musik på Fyn? Så hør mere om et år med store oplevelser ved at ringe på telefon 65 32 17 75, kigge forbi til en af vores besøgsdage – eller tilmelde dig som elev.